ارتقای سواد رسانه‌ای در میان آحاد مردم ضروری است
کد خبر: 4152361
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶
رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی:

ارتقای سواد رسانه‌ای در میان آحاد مردم ضروری است

علی اصغر فاتحی‌فر با تأکید بر ارتقای سواد رسانه‌ای در میان آحاد مردم، گفت: فضای رسانه‌ای و مجازی پیچیدگی و گستره‌ بسیاری داشته که اهمیت ارتقای سواد رسانه‌ای را صدچندان می‌کند. 

علی اصغر فاتحی فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، علی اصغر فاتحی‌فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، امروز، 13 تیرماه، در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری سواد رسانه‌ای استان، با تأکید بر ارتقای سواد رسانه‌ای در میان آحاد مردم، گفت: فضای رسانه‌ای و مجازی پیچیدگی و گستره‌ بسیاری داشته که اهمیت ارتقای سواد رسانه‌ای را صدچندان می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی از بدو تأسیس در عرصه‌های علم و فرهنگ حضور یافته و پای کار بوده است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در ابتدای مسیر خود با برخی چالش‌ها چون سواد خواندن و نوشتن مواجه بود که حسب نیاز جامعه نهضت سوادآموزی شکل گرفته و جهاددانشگاهی نیز در آن زمان به‌عنوان یکی از اعضای شورای سیاستگذاری این نهضت، به رسالت خود عمل کرد. 

فاتحی‌فر، با اشاره به حوادث پاییز سال گذ‌شته و ضرورت ارتقای سواد رسانه‌ای برای استفاده بهتر از فضای مجازی و مصونیت افراد جامعه در برابر هجمه‌های روانی و تحریفات، اظهار کرد: جهاددانشگاهی در این رابطه و حسب رسالت‌های خود در راستای ارتقای سواد رسانه‌ای در جامعه گام‌هایی برداشت، چراکه با ارتقای سواد رسانه‌ای بسیاری از چالش‌های مرتبط با فضای مجازی مرتفع می‌شود. 

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، افزود: بر این اساس، پس از برگزاری جلسات متعدد و بررسی‌ها، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان گام‌هایی برداشت و طرح نامه‌ای در این رابطه تدوین شد که مقرر است طرح کلی یکبار دیگر در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شود تا به تصویب برسد. 

وی با تأکید بر اینکه سواد انواع مختلفی چون سواد خواندن و نوشتن، سواد ارتباطی، سواد عاطفی، سواد رایانه‌ای، سواد مالی و به‌ویژه سواد رسانه‌ای است، گفت: سواد رسانه‌ای در دنیای امروز اهمیت بسیاری دارد. 

فاتحی فر، با بیان اینکه فضای رسانه‌ای و مجازی پیچیدگی و گستره‌ بسیاری داشته که اهمیت ارتقای سواد رسانه‌ای را صدچندان می‌کند، یادآور شد: در این رابطه نیاز داریم که حوزه‌های مرتبط با علم، فرهنگ و رسانه‌‌ پای کار آمده و به ارتقای سواد رسانه‌ای در جامعه کمک کنند، چراکه اگر این همراهی‌ها نباشد، کاری از پیش نخواهیم برد. 

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، با تأکید بر اینکه هدف اصلی ما، ارتقای سواد رسانه و دادن آگاهی به آحاد مردم است تا درگیر پیچیدگی‌های فضای مجازی نشده و با کسب آگاهی‌های لازم بتوانند مسیر خود را در فضای رسانه‌ای و مجازی مدیریت و راهبری کنند، گفت: البته در این رابطه نیازمند راهبری و مدیریت هستیم که جهاددانشگاهی مصمم بوده و پای کار است. 

خسرو کنعانی، سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در خصوص بحث سواد رسانه‌ای توسط جهاددانشگاهی استان ارائه داد.

همچنین در این نشست اعضای شورای سیاست گذاری جهاد سواد رسانه‌ای پیشنهادات و نقطه نظرات خود را در خصوص کارایی و چگونگی ورود به این بحث مطرح کردند.

انتهای پیام
captcha